PL EN

Rozmiar tekstu:

A A A
Raport rocznyGrupy ORLEN
Raport odpowiedzialnegoBiznesu

Detal

Zobacz w raporcie

Tabele Wykresy

Porównaj 2007 - 2013

Tabele Wykresy

Sieć detaliczna na Litwie obsługiwana przez AB Ventus Nafta na dzień 31 grudnia 2013 roku liczyła 35 stacji, w tym 26 własnych i 9 w formule franczyzowej. Stacje funkcjonowały pod marką ORLEN w segmencie Premium (23 stacji) i Ventus w segmencie ekonomicznym (12 stacji). Głównymi konkurentami w tym segmencie są koncerny Lukoil, Statoil i Neste. Spółka osiągnęła na koniec 2013 roku 3,4% udział w rynku sprzedaży detalicznej.

W 2013 roku odnotowano wzrost sprzedaży wolumenowej o 1,6% (r/r) do poziomu blisko 0,1 mld litrów. Coraz większą popularnością wśród klientów cieszy się olej napędowy VERVA, którego sprzedaż wzrosła o blisko 7% (r/r).

Rozwój usług gastronomicznych oraz efektywne zarządzanie portfelem produktów pozapaliwowych przyczyniły się do znaczącego wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów i usług pozapaliwowych o ponad 12% (r/r).

Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku litewskim (wolumen liczony w mln litrów).

2013

2013 - Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku litewskim (wolumen liczony w mln litrów).

2012

2012 - Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku litewskim (wolumen liczony w mln litrów).


 

Schowek

Zwiń