Raport_2009_PL_rynki
Teraz jesteś w: Strona głównaRynki działalnościNiemcy › Detal
dopasuj rozmiar czcionki: A A A

Detal

Zobacz wszystkie w raporcie


Porównaj 2007 - 2009


Spółka ORLEN Deutschland zarządzała na koniec 2009 roku siecią 521 stacji, z tego 4 pod marką ORLEN, 485 – pod marką STAR oraz 32 stacjami „przymarketowymi”.

W roku 2009 poziom cen detalicznych na rynku niemieckim był niższy o około 10% niż w 2008 roku. Przy niższych cenach paliw klienci byli mniej skłonni do poszukiwania tańszego paliwa – pomimo tego ORLEN Deutschland zanotował dobre wyniki sprzedażowe. Świadczy to o umocnieniu się naszej sieci na rynku stacji ekonomicznych.

Zaobserwowany trend był jednak tylko jednym z czynników ubiegłorocznego sukcesu spółki ORLEN Deutschland, która osiągnęła całkowity wolumen sprzedaży na rekordowym poziomie niemal 2 mld litrów. Silne wzrosty sprzedaży paliw na stacjach STAR były bowiem spowodowane głównie konsekwentnym pozycjonowaniem marki, realizacją dużych nakładów inwestycyjnych, udaną akwizycją pojedynczych obiektów oraz przeprowadzeniem szeroko zakrojonej kampanii marketingowej wspartej działaniami sponsoringowymi.

W 2009 roku ORLEN Deutschland przeprowadził 3 gruntowne przebudowy i modernizacje stacji paliw, natomiast 9 stacji poddał rebrandingowi. Kontynuowaliśmy proces wyposażania stacji w nowe pylony cenowe, które w 2009 roku zainstalowaliśmy na 28 stacjach. Na 2010 rok planujemy przeprowadzenie gruntownych modernizacji 8 stacji paliw, wymianę pylonów na kolejnych 40 obiektach oraz pełen rebranding 2 stacji.

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw w latach 2008–2009

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw w latach 2008–2009

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw w latach 2008–2009

Działania sponsoringowe

W 2009 roku ORLEN Deutschland kontynuował współpracę z trzema klubami piłkarskimi Bundesligi: Hertha Berlin, Hamburger SV, Bayer 04 Leverkusen. Współpraca ta będzie kontynuowana także w 2010 roku.

W 2010 roku ORLEN Deutschland będzie koncentrował się na zwiększeniu rozpoznawalności marki STAR oraz pozyskiwaniu zaufania klientów. Celem jest radykalne zwiększenie poziomu rozpoznania marki w porównaniu z latami ubiegłymi.


Marki Grupy ORLEN