Raport_2011_PL_rynki
Teraz jesteś w: Strona głównaRynki działalnościNiemcy › Detal
dopasuj rozmiar czcionki: A A A

Detal

Zobacz wszystkie w raporcie


Porównaj 2007 - 2011


Czytaj więcej w sprawozdaniu finansowym 2011


Rok 2011 był dla ORLEN Deutschland rekordowy pod względem wielkości sprzedaży paliw silnikowych. Wynik przekraczający 2,6 mld litrów – przy utrzymującej się na podobnym poziomie konsumpcji na rynku niemieckim – oznacza wzrost o 10% w porównaniu z 2010 rokiem. Pozwoliło to uzyskać Spółce ponad 5% udział w niemieckim rynku detalicznym. Równie silny wzrost nastąpił w obszarze sprzedaży pozapaliwowej. Obroty sklepów zlokalizowanych przy stacjach zwiększyły się w porównaniu z rokiem 2010 prawie o 9%.

Spółka ORLEN Deutschland zarządzała na koniec 2011 roku siecią 567 stacji, z czego 541 pod marką STAR w segmencie ekonomicznym, 25 stacjami zlokalizowanymi przy hipermarketach oraz 1 stacją z segmentu Premium. Efektywne pozycjonowanie marki STAR przyniosło rezultaty w postaci umocnienia pozycji ORLEN Deutschland jako silnego gracza w segmencie ekonomicznym rynku. Sukcesem zakończył się również proces włączania do sieci 56 stacji paliw, kupionych pod koniec 2010 roku od OMV.

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw na rynku niemieckim

2011

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw na rynku niemieckim

2010

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw na rynku niemieckim

 


Marki Grupy ORLEN