Raport_2012_PL_rynki
Teraz jesteś w: Strona głównaRynki działalnościNiemcy › Detal
dopasuj rozmiar czcionki: A A A

Detal

Zobacz w raporcie


Porównaj 2007 - 2012


Rynek detaliczny w Niemczech należy do największych i najbardziej rozwiniętych w Europie. W 2012 roku, pomimo trendu spadkowego konsumpcji na rynku niemieckim, ORLEN Deutschland odnotował wzrost sprzedaży paliw do poziomu 2,8 mld litrów. Przyczynił się do tego duży, o ponad 11%, wzrost sprzedaży oleju napędowego na stacjach STAR. Sieć STAR odnotowała również znaczący wzrost (o 11%) obrotów ze sprzedaży pozapaliwowej.

Istotny wpływ na poziom sprzedaży miały bardzo dobre wyniki stacji pozyskanych w 2010 roku od OMV i włączonych do naszej sieci w 2011 roku. Na koniec 2012 roku ORLEN Deutschland zarządzał 559 stacjami (538 w segmencie ekonomicznym STAR, 20 przymarketowymi oraz 1 stacją ORLEN zlokalizowaną w Hamburgu). Z marką STAR zajmujemy w Niemczech drugą pozycję na rynku w segmencie ekonomicznym osiągając udział w rynku na poziomie 6%.

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw na rynku niemieckim w latach 2011-2012

2012

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw na rynku
niemieckim w latach 2011-2012

2011

ORLEN Deutschland – struktura sprzedaży paliw na rynku
niemieckim w latach 2011-2012

 

Marki Grupy ORLEN