Raport_2009_PL_detal
Teraz jesteś w: Strona główna › Detal
dopasuj rozmiar czcionki: A A A

Detal

Zobacz wszystkie w raporcie


Porównaj 2007 - 2009


W 2009 roku Grupa ORLEN prowadziła sprzedaż detaliczną w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. Podmiotami zarządzającymi działalnością handlową na poszczególnych rynkach były: PKN ORLEN, ORLEN Deutschland, Benzina oraz Ventus Nafta.

Odnotowaliśmy wysoką dynamikę sprzedaży paliw, głównie za sprawą przyrostu sprzedaży w PKN ORLEN (7,3%) oraz ORLEN Deutschland (2,2%), a także znaczący przyrost sprzedaży w segmencie pozapaliwowym w Polsce (19,1%) i w Niemczech (12,2%). Na koniec 2009 roku Grupa ORLEN dysponowała 2 640 stacjami paliw, za pośrednictwem których sprzedała blisko 8,1 mld litrów paliw. Około 40% wszystkich obiektów stanowiły stacje premium, charakteryzujące się najwyższym standardem obsługi oraz najbogatszą ofertą paliw, produktów pozapaliwowych i usług gastronomicznych. Stacje segmentu premium w Polsce i na Litwie oznaczone są logo ORLEN, natomiast w Czechach logo BENZINA Plus.

Ekonomiczna oferta Grupy ORLEN dostępna jest na stacjach oznaczonych markami BLISKA (Polska), Star (Niemcy) oraz BENZINA (Czechy). Kierowcy korzystający z tych stacji mają zawsze gwarancję zakupu paliw o sprawdzonej jakości oraz podstawowych produktów i usług niezbędnych w podróży. Dzięki atrakcyjności oferty handlowej w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie kolejny rok z rzędu zwiększyliśmy udziały w rynkach detalicznych.

Udział w macierzystych detalicznych rynkach paliw spółek należących do Grupy ORLEN w latach 2008–2009

  2008 2009 Dynamika
Polska* 29,50% 31,20% 1,7 p.p.
Niemcy** 4,60% 4,70% 0,1 p.p.
Czechy 13,70% 13,80% 0,1 p.p.
Litwa 3,60% 4,00% 0,4 p.p.

*Udział w rynku detalicznym szacowanym na podstawie danych o konsumpcji ARE.
**Całkowita sprzedaż (wszystkie kanały).

Liczba stacji Grupy ORLEN w poszczególnych krajach w latach 2008–2009

  2008 2009
Polska 1 803 1 747
Niemcy 509 521
Czechy 334 337
Litwa 35 35
Razem 2 681 2 640

Marki Grupy ORLEN