PL EN

Rozmiar tekstu:

A A A
Raport rocznyGrupy ORLEN
Raport odpowiedzialnegoBiznesu

Porównaj z tekstem

Niemcy

Zobacz w raporcie

Tabele Wykresy

Porównaj 2007 - 2013

Tabele Wykresy

Rynek detaliczny w Niemczech należy do największych i najbardziej rozwiniętych w Europie. ORLEN Deutschland GmbH zarządzał na dzień 31 grudnia 2013 roku siecią 555 stacji, z czego 535 w segmencie ekonomicznym STAR, 19 stacjami przymarketowymi Famila oraz 1 stacją ORLEN, zlokalizowaną w Hamburgu. Do głównych konkurentów spółki należą sieci międzynarodowe takie jak: Aral, Shell, Esso, Total i JET. ORLEN Deutschland GmbH z marką STAR jest drugim po JET podmiotem działającym w segmencie ekonomicznym. Grupa ORLEN w roku 2013 utrzymała swoją pozycję na niemieckim rynku detalicznym z 5,9% udziałem rynkowym.

Dzięki stabilnej konsumpcji, ORLEN Deutschland GmbH odnotował wzrost sprzedaży o 1,4% (r/r) do poziomu 3,2 mld litrów. Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost sprzedaży średnich destylatów.
Dodatkowo dalszy rozwój sieci STAR związany między innymi z wprowadzeniem do oferty własnych marek napojów pozwolił zwiększyć przychody pozapaliwowe o ponad 13% (r/r). Istotnym elementem wspierającym rozwój sieci i pozyskanie nowych klientów było wprowadzenie we współpracy z jednym z niemieckich banków karty kredytowej – Star VISA card.

Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku niemieckim (wolumen liczony w mln litrów - bez uwzględnienia sprzedaży lekkiego oleju opałowego).

2013

2013 - Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku niemieckim (wolumen liczony w mln litrów - bez uwzględnienia sprzedaży lekkiego oleju opałowego).

2012

2012 - Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku niemieckim (wolumen liczony w mln litrów - bez uwzględnienia sprzedaży lekkiego oleju opałowego).

 

Schowek

Zwiń