PL EN

Rozmiar tekstu:

A A A
Raport rocznyGrupy ORLEN
Raport odpowiedzialnegoBiznesu

Porównaj z tekstem

Sponsoring społeczny

Aktywność Grupy ORLEN w zakresie sponsoringu społecznego koncentrowała się na kilku wybranych obszarach.

Pierwszy z nich to mecenat nad projektami wsparcia kultury narodowej. Koncern angażował się w inicjatywy związane ze sztuką filmową, teatrem, muzyką i literaturą. Wśród najważniejszych projektów tej kategorii znalazły się takie jak 38 Gdynia Festiwal Filmowy, cyfryzacja najważniejszych polskich filmów, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Festiwal „Da, Da, Da” oraz Konfrontacje Teatralne. Koncern wspierał także Festiwal Wielkanocny Ludwiga van Beethovena i Krzysztofa Pendereckiego oraz obchody Roku Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej. Został również fundatorem Pierwszej Międzynarodowej Nagrody im. Zbigniewa Herberta, w konkursie literackim miesięcznika „Chimera” – „Otwartym tekstem”.

Innym ważnym obszarem działań społecznych była promocja edukacji. Kontynuowano działania Funduszu Stypendialnego adresowanego do najzdolniejszych uczniów z Płocka i powiatu płockiego, rozwijany był także program „Mistrzowie Chemii” skierowany do uzdolnionych w zakresie nauk ścisłych uczniów szkół ponadpodstawowych, a w 500 gimnazjach na terenie całego kraju odbyło się kolejnych 1000 lekcji w ramach autorskiego programu edukacyjnego „Lekcja Chemii ORLEN”.

Kolejnym strategicznym obszarem działań społecznych jest realizowany od 2006 roku autorski program „ORLEN. Bezpieczne Drogi”, którego celem jest poprawa stanu bezpieczeństwa na polskich drogach. Działania w 2013 roku skoncentrowały się na problematyce współużytkowania dróg przez motocyklistów i kierowców, a więc promowaniu kultury jazdy i wzajemnego szacunku na drodze wszystkich uczestników ruchu. Akcję zrealizowano pod hasłem „Niech żyją motocykliści! Niech żyje patrzenie w lusterka!”. Towarzysząca jej kampania społeczna w mediach i stacjach paliw Koncernu obejmowała miesiące wakacyjne, okres wzmożonego ruchu na polskich drogach.

ORLEN był szczególnie aktywny w miejscach prowadzenia swych działań biznesowych. Tradycyjnie był to Płock gdzie zlokalizowana jest siedziba spółki i największy zakład produkcyjny Grupy ORLEN, ale także Ostrów Wielkopolski, na terenie którego funkcjonuje należący do Grupy ORLEN jedne z najnowocześniejszych terminali nalewczych w Europie. Ważnym regionem i beneficjentem projektów społecznych, głównie z powodu prowadzonych prac poszukiwawczych w zakresie gazu łupkowego stała się Lubelszczyzna. W tych regionach zrealizowano najwięcej społecznych projektów lokalnych.

W ramach dedykowanego programu społecznego „ORLEN dla Płocka” kontynuowana była współpraca z sekcją piłki ręcznej ORLEN Wisła Płock oraz sponsoring tytularny Hali Widowiskowo-Sportowej ORLEN ARENA w Płocku. Zespół ORLEN Wisła Płock jest dziesięciokrotnym zdobywcą Pucharu Polski, siedmiokrotnym Mistrzem Polski, dwunastokrotnym wicemistrzem oraz pięciokrotnym brązowym medalistą, liczącym się co roku w rywalizacji o najwyższe trofea. To także uczestnik Ligi Mistrzów oraz Pucharu IHF oraz EHF. W swoich szeregach posiadał w ubiegłym sezonie nie tylko zawodników reprezentacji Polski, ale także powoływanych do kadry narodowej Węgier, Serbii, Chorwacji, Norwegii, Bośni i Hercegowiny oraz Rumunii. Od roku 2013 zespół jest prowadzony przez Manolo Cadenasa, trenera reprezentacji Hiszpanii - Mistrzów Świata w piłce ręcznej mężczyzn sezonu 2013. Rywalizację płockich szczypiornistów w Lidze Mistrzów jak i w krajowych rozgrywkach każdorazowo ogląda na żywo w hali ORLEN ARENA tysiące fanów.

Ogromną rolę przywiązywaliśmy także do aktywizacji osób niepełnosprawnych, czego wyrazem było objęcie opieką polskich paraolimpijczyków oraz Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska, a także turnieju tenisowego o randze międzynarodowej „ORLEN Polish Open” rozgrywanego przez niepełnosprawnych tenisistów na kortach w Płocku.

Promując postawy wrażliwości społecznej Koncern uruchomił na Facebooku fanpage „Niesamowici Ludzie” adresowany do wszystkich tych, którzy chcą pomagać. W 2013 roku stronę polubiło ponad 50 tysięcy użytkowników portalu. Dzięki temu kapitał społecznej aktywności jest pomnażany, a Koncern zyskał ciekawą a jednocześnie wymagającą możliwość dialogu społecznego ze swoimi interesariuszami.

Zaplanowane na rok 2014 działania skupiać się będą na kontynuacji projektów reprezentujących wdrożone w Grupie ORLEN wartości: Odpowiedzialność, Rozwój, Ludzie, Energia, Niezawodność poprzez promocję sportu, kultury i sztuki oraz wiedzy i edukacji, a także wsparcie dla najważniejszych projektów społecznych.

Realizując projekty kształtujące markę, Spółka koncentrowała się także na kilku innych selektywnie wybranych obszarach tematycznych do których należało wsparcie projektów sportowych.
 

Schowek

Zwiń