PL EN

Rozmiar tekstu:

A A A
Raport rocznyGrupy ORLEN
Raport odpowiedzialnegoBiznesu

Porównaj z tekstem

Sponsoring sportowy

Sport w naszej strategii sponsoringowej odgrywa kluczowe znaczenie. Z jednej strony, jako największa polska firma, czujemy się odpowiedzialni za wspieranie dyscyplin, które pozytywnie oddziaływają na miliony Polaków, z drugiej mamy świadomość, że sport jako platforma marketingowa ma ogromy potencjał komunikacyjny. Na połączeniu tych dwóch sposobów podejścia zyskują zarówno wybrane dyscypliny czy indywidualni sportowcy, jak również nasza marka główna i poszczególne brandy handlowe. Dzięki współpracy i kojarzeniu z poszczególnymi dyscyplinami i zawodnikami marki Koncernu zyskują najlepsze cechy osobowości naszych sportowców czy pozytywne emocje towarzyszące kibicowaniu. PKN ORLEN od lat stawia na dyscypliny, które najlepiej oddają charakter firmy czy branży, stąd decyzja o sponsorowaniu takich dziedzin sportu jak lekkoatletyka, siatkówka i sporty motorowe.

GRUPA SPORTOWA ORLEN

Współpraca z czołowymi, polskimi lekkoatletami w ramach Grupy Sportowej ORLEN stanowi platformę do działań promocyjnych, daje możliwość prowadzenia kampanii sprzedażowych produktów w celu wzmocnienia marki Stop Cafe. W skład grupy sportowej wchodzą Tomasz Majewski (pchnięcie kulą), Piotr Małachowski (rzut dyskiem), Anita Włodarczyk (rzut młotem), Adam Kszczot i Marcin Lewandowski (bieg na 800 m), Henryk Szost (maraton). Po Mistrzostwach Świata w Moskwie do grupy dołączył złoty medalista konkurencji rzutu młotem Paweł Fajdek.

ORLEN wspierał sportowców podczas Halowych Mistrzostw Europy w Lekkiej Atletyce w Sztokholmie a także na Mistrzostwach Świata w LA, w Moskwie gdzie złoty medal zdobył Paweł Fajdek, a srebrne medale wywalczyli Anita Włodarczyk oraz Piotr Małachowski a także patronował podczas różnego typu mityngów, turniejów i zawodów sportowych.

Kontynuowaliśmy współpracę ze Stowarzyszeniem Sport Dzieci i Młodzieży – organizatorem Czwartków Lekkoatletycznych, największej imprezy sportowej w Polsce organizowanej w 70 miastach Polski i adresowanej do dzieci i młodzieży.

ORLEN Liga i Polska kadra

Piłka siatkowa stanowi niezwykle istotny element zaangażowania sponsorskiego PKN ORLEN.
W 2013 roku, we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej, Koncern kontynuował wsparcie dla halowych reprezentacji polski kobiet i mężczyzn jako jeden z dwóch głównych sponsorów. W tym czasie polskie reprezentacje uczestniczyły w najważniejszych, międzynarodowych imprezach siatkarskich - Lidze Światowej, rozgrywkach o Mistrzostwo Europy mężczyzn, a także w turniejach rozgrywanych w płockiej ORLEN Arenie - Memoriale Huberta Jerzego Wagnera i World Grand Prix kobiet. Dodatkowo PKN ORLEN aktywnie zaangażował się w sponsoring polskiej ligi - męskiej i kobiecej ekstraklasy siatkarskiej, w tym jako tytularny sponsor ORLEN Ligi, w której rywalizowało 10 żeńskich klubów.

Na przestrzeni 2013 roku Koncern ugruntował pozycję głównego sponsora reprezentacji Polski w siatkówce plażowej. Cztery siatkarskie duety, wspierane przez ORLEN, dobrze zaprezentowały się podczas pierwszych w historii tej dyscypliny Mistrzostw Świata rozgrywanych w Polsce. Reprezentanci sponsorowani przez Koncern zdominowali finały o tytuł Mistrza Polski ORLEN Beach Volley Tour. Kinga Kołosińska w parze z Moniką Brzostek zwyciężyły wśród kobiet, a w finale mężczyzn najbardziej utytułowana polska para Grzegorz Fijałek i Mariusz Prudel pokonali złotych medalistów mistrzostw świata do lat 23 - Piotra Kantora i Bartka Łosiaka.

Zainteresowanie siatkówką deklaruje blisko 70% Polaków. To nadal jedna z najchętniej oglądanych dyscyplin sportu. Dlatego też sponsoring siatkówki gwarantuje marce ORLEN dotarcie do szerokiej publiczności, pozwala na przeniesienie pozytywnych emocji towarzyszących tej dyscyplinie na marki ORLEN.

Dla PKN ORLEN, siatkówka stała się doskonałą platformą do wzmocnienia relacji z klientami, w tym także identyfikacji wobec marki np. poprzez dedykowaną Strefę Kibica w programie lojalnościowym Vitay, Ten obszar sportu stal się także okazją do implementowania efektywnych promocji sprzedaży produktów paliwowych i pozapaliwowych na stacjach paliw (np.promocja siatkarska, lato 2013), pozyskiwania nowych klientów (stała komunikacja oferty Stop Cafe i programu Vitay na turniejach siatkarskich) oraz wspierania sprzedaży B2B (VIP Hospitality).
 

Schowek

Zwiń