PL EN

Rozmiar tekstu:

A A A
Raport rocznyGrupy ORLEN
Raport odpowiedzialnegoBiznesu

Detal

Zobacz w raporcie

Tabele Wykresy

Porównaj 2007 - 2013

Tabele Wykresy

Na dzień 31 grudnia 2013 roku spółka Benzina s.r.o. zarządzała w Czechach siecią 338 obiektów funkcjonujących głównie w segmencie ekonomicznym (198 stacji Benzina) i w segmencie premium (113 stacji Benzina Plus) a także 27 stacjami działającymi w brandzie uproszczonym.

Skuteczne działania operacyjne sieci Benzina przyczyniły się do wzrostu udziału rynkowego o 1,1 p.p., tj. do poziomu 14,7%. Głównymi konkurentami spółki pozostają OMV, Shell, Euro Oil i Lukoil oraz stacje zlokalizowane przy hipermarketach.

Rok 2013 był kolejnym rokiem malejącej konsumpcji paliw na rynku czeskim. Pomimo niesprzyjających trendów rynkowych sprzedaż detaliczna w roku 2013 zwiększyła się o 5,0% (r/r) i wyniosła 0,6 mld litrów. Dzięki przeprowadzonym akcjom marketingowym, poprawie efektywności zarządzania cenami oraz działaniom poprawiającym wizerunek sieci, spółka Benzina s.r.o zwiększyła przychody ze sprzedaży towarów i usług pozapaliwowych o 5% (r/r). W ramach rozwoju działalności pozapaliwowej Benzina s.r.o posiadała na koniec 2013 roku 92 stacje paliw z kącikami gastronomicznymi w formatach Stop Cafe i Stop Cafe Bistro.

 

Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku czeskim (wolumen liczony w mln litrów).

2013

2013 - Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku czeskim (wolumen liczony w mln litrów).

2012

2012 - Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie detalicznym na rynku czeskim (wolumen liczony w mln litrów).

Schowek

Zwiń