Sprzedaż produktów rafineryjnych
Pomimo trudnych warunków rynkowych widocznych szczególnie w 2 półroczu 2013 roku i agresywnej konkurencji, sprzedaż Grupy ORLEN Lietuva zwiększyła się w 2013 roku o 5,5% (r/r). Poprawa sprzedaży wolumenowej jest również efektem braku ograniczeń produkcyjnych związanych z cyklicznym postojem remontowym rafinerii z 2012 roku.
W 2013 roku Grupa ORLEN Lietuva osiągnęła najwyższy w historii udział sprzedaży lądowej w sprzedaży łącznej, która w 2013 roku wyniosła 49,5% i była wyższa o 3,4 p.p. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Grupa ORLEN Lietuva potwierdziła również pozycję solidnego dostawcy najwyższej jakości produktów paliwowych na Ukrainie – głównym rynku spółki poza krajami bałtyckimi. gdzie sprzedaż paliw była najwyższa w historii i osiągnęła 763 tys. ton.
Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie rafineryjnym na rynkach obsługiwanych przez Grupę ORLEN Lietuva.
2013
2012