Sprzedaż produktów petrochemicznych
Sprzedaż wolumenowa Grupy ORLEN na rynku polskim w 2013 roku zwiększyła się o 5,0% (r/r).
Wyższa sprzedaż PTA była możliwa dzięki większej dostępności instalacji oraz intensyfikacji sprzedaży PTA na tzw. rynku non-pet przy produkcji włókien i folii poliestrowych, powłok proszkowych oraz żywic i plastyfikatorów.
Brak cyklicznego postoju remontowego instalacji petrochemicznych z III kwartału 2012 roku pozwolił osiągnąć wyższą (r/r) sprzedaż monomerów i polimerów.
Zwiększona sprzedaż aromatów to głównie efekt wyższej sprzedaży eksportowej do odbiorców z Niemiec i Czech.
Obniżona sprzedaż nawozów sztucznych w 2013 roku była rezultatem awarii linii produkcji amoniaku w Grupie ANWIL w 2013 roku.
Wzrost sprzedaży tworzyw sztucznych był pochodną wyższej sprzedaży przede wszystkim na rynku polskim, ukraińskim i tureckim.
Zwiększona sprzedaż pozostałych produktów to głównie efekt wyższej sprzedaży glikolu na skutek poprawy sytuacji rynkowej oraz ługu sodowego w związku z brakiem ograniczeń produkcyjnych z 2012 roku.
Struktura sprzedaży wolumenowej Grupy ORLEN w segmencie petrochemicznym na rynku polskim.
2013
2012